11.9.15

Tamni kolačići

Kad se spremaju kolačići za ezbat tamnog Mjeseca, nekako je logično da trebaju simbolizirati Mjesec upravo u toj fazi. Stoga sam odlučila isprobati kekse s dosta kakaa i čokoladnom glazurom koja ih dodatno potamnjuje, a okus obogaćuje. Zanimljiv dodatak ovom receptu je džem od crnog ribiza koji daje upravo onu gorkoslatku notu koja toliko podsjeća na karakter Tamne Gospe (više o njoj u ovom postu). Istovremeno su slatki i osvježavajući! 


Potrebno je:

Za tijesto:

  • 600 g glatkog brašna
  • 100 g šećera u prahu
  • 1 vanilin šećer
  • 60 g kakaa
  • 120 g mljevenih oraha
  • 250 g omekšalog margarina
  • cca. 150 ml jogurta
  • limunove korice (1 limun)

Za punjenje:

  • marmelada od crnog ribiza

Za glazuru:

  • 100 g čokolade za kuhanje
  • 100 ml vrhnja za kuhanje

Napomene:
- od ove količine tijesta sam dobila 110 keksiju (iako sam neke rezala većim kalupom, a neke manjim tako da vam može ispasti i znatno više), a kad sam ih spojila sam dobila 55 keksiju.
- u slučaju da ne volite okus margarina u kolačima (što je česti slučaj kod ljudi), preporučujem da koristite maslac kao zamjenu; margarin ima specifičan okus kojeg ne voli svatko, a maslac je ionako učestaliji u kolačima i daje malo finiju teksturu

Priprema:

  1. Samlijte orahe (predlažem u multipraktiku).
  2. U zdjelu izmiješajte sve suhe sastojke (brašno, šećere, kakao, orahe, limunovu koricu) i dodajte omekšali margarin i jogurt. Sve miješajte električnim mikserom koristeći nastavke za tijesto.
  3. Ugrijte pećnicu na 175-190°C i obložite lim za pečenje papirom za pečenje. (Moja pećnica ima dosta jake grijače tako da sam kekse pekla na 175°C, ali ako su vam normalni grijači, slobodno pecite na 190°C).
  4. Razvaljajte tijesto i oblikujte kekse okruglim kalupima za kekse.
  5. Posložite kekse na lim za pečenje i pecite 12-14 minuta. Neće porumeniti previše jer su sami po sebi tamni, ali ne bi smjeli previše potamniti s donje strane. Kada krenu tamniti tu, znati ćete da su gotovi.
  6. Kada su se ohladili, spajajte dva po dva keksa džemom.
  7. Na pari otopite čokoladu s vrhnjem i umačite samo jednu strane keksa (tj. jedan "keks") u nju.
  8. Ostavite sa strane da se glazura stvrdne i uživajte!

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.